luni, 11 decembrie 2017

Lavandula Angustifolia Vera


Proprietățile unei astfel de plante sunt uimitoare, nu știu cum și de ce dar în Romania e prea puțin întâlnită, iar oamenii adia daca o recunosc. Unde se poate vedea o astfel de plantă? Daca nu ai posibilitatea sa mergi pe un camp cu lavanda, o poți vedea mai nou că și planta decorativa in spatiile verzi ale parcărilor supermarketurilor. De obicei înflorește în iulie, depinde și cât e de cald înainte. Ca și specie de plantă nu e doar una, are și câteva surori. Angustifolia Vera e una din ele, este mica, tufa ajungând la optzeci de centimetri, fiind un soi neprelucrat genetic, așa cum mama natură a știut să o facă. Este de o calitate superioara că plantă dar și ca produse rezultate din ea. O astfel de plantă poate să ajungă la maturitate in cinci-sase ani, iar acest lucru îl spun din propria experiență. Comercianții de astfel de plante spun că se maturizează in maxim 3 ani, ceea ce e complet neadevarat, ea creste se dezvolta iar la maturitate o plantă poate să ajungă și până la opt sute de fire de floare. După cum spun in începutul postări aceasta planta chiar are proprietăți uimitoare. Cu toate că eu distilez planta și obțin apa de lavanda și cel mai important, esență uleioasa de lavanda, nu le-am folosit in scop propriu decât ca și aromaterapie ambientala. Am avut la un moment dat ceva dureri de gat partea cervicala, abia că puteam să-mi întorc capul, am incercat esență de lavanda cu toate că nu e indicat sa fie pusa in stare pura pe corp pentru că poate să producă ușoare arsuri ( de obicei se pune într-un ulei purtător) iar după o jumătate de oră am uitat că am avut probleme in acea zona. Lavanda dar și uleiul de lavanda sunt prețuite pentru mireasma și versatilitatea lor, ea are proprietăți antiinflamatorii, antibacteriene, antimicrobiene, antiseptice, antifungice și antidepresive. Este cel mai cunoscut în aromaterapie in alinarea mușchilor durerosi, mai are și efecte antispasmodice, analgezice, detoxifiante, hipotensive și sedative. Oricum ceea ce e de reținut este că oricum l-am folosi avem de castigat.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu